Czasem zdarza się, że klienci, którzy do nas przychodzą na sesje biznesowe mają złe doświadczenia po innych sesjach, w których brali udział. W większości takich przypadków dotyczy to korporacyjnych sesji zdjęciowych, a nie tych indywidualnych, kiedy klient sam wybiera fotografa na podstawie jego portfolio lub rekomendacji innych.

Na podstawie tych złych doświadczeń, o jakich opowiadają nam klienci oraz zapytań jakie dostajemy nieraz od firm w sprawie sesji w firmach, postanowiliśmy zebrać kilka istotnych kwestii nad jakimi warto się zastanowić, organizując biznesowe sesje korporacyjne. Temat pewnie więc będzie najbardziej ciekawy dla osób z działów marketingu, które najczęściej organizują takie wydarzenia. Ale może też pozwoli zrozumieć, czemu tak często pracownicy nie chcą korzystać ze zdjęć zrobionych w trakcie takich sesji…

Organizując korporacyjne sesje dla firm, warto zadać sobie poniższe pytania. To jak firma na nie odpowie ma wpływ zarówno na jakość zdjęć jak i na cenę usługi.

  1. „Ile czasu zamierzamy przeznaczyć na wykonanie zdjęć dla jednej osoby?”

Czas jest naszym zdaniem czynnikiem najważniejszym, który decyduje o jakości zdjęć i ogólnej satysfakcji z rezultatów. Jeżeli przeznaczamy na zdjęcia 5 minut, to nie możemy spodziewać się oszałamiających efektów. Zbudowanie relacji z fotografowaną osobą trwa i ciężko sprawić by każdy oswoił się z aparatem i fotografem w ciągu 5 minut. Są osoby, które stają przed obiektywem i czują się jak ryba w wodzie, ale większość czuje przed obiektywem niepewność i pewien dyskomfort więc potrzeba nieco więcej czasu, by te uczucia przełamać. Dlatego wg nas 15-20 minut na osobę to optimum, w trakcie którego można już wypracować zadowalające efekty.

  1. „Czy chcemy wynajmować profesjonalną wizażystkę?”

O tym jak ważny jest makijaż fotograficzny na zdjęciach pisaliśmy już kiedyś TU. Efekty zdjęć bez makijażu lub z tym wykonanym samodzielnie nigdy nie będą takie jak z profesjonalnym make-upem. Dotyczy to zarówno pań jak i panów. Jeśli firma decyduje się na wizażystę, to:

  • zazwyczaj musi to być więcej niż jedna wizażystka: wykonanie make-upu „od zera” trwa nieraz dłużej niż samo wykonanie zdjęć (zwłaszcza w przypadku makijażu dla pań)
  • należy przewidzieć dodatkową przestrzeń z dobrym dostępem do światła, miejscem na rozłożenie kosmetyków
  • konieczne jest zorganizowanie grafiku kolejności „malowania” tak by cała sesja przebiegała sprawnie.
  1. „Jakie ma być tło na zdjęciach?”

Jednolite tło (np. biała ściana lub kartonowe tło zapewnione przez fotografa), przestrzeń biurowa („rozmyty” open space lub przestronne lobby), a może plener – przestrzeń wokół budynku biurowego (wtedy koniecznie trzeba wziąć pod uwagę kwestię pogody i ewentualnej formalnej zgody zarządcy biurowca). W fotografii najważniejsze jest światło, więc warto wybierać miejsca jasne, ale takie w których nie pada ostre światło. Doświadczony fotograf będzie w stanie wybrać takie miejsce, żeby w ciągu dnia nie było problemów z warunkami. Można oczywiście wykorzystać salki szkoleniowe i tam zorganizować tymczasowe studio, w którym odbędzie się sesja biznesowa. Jeżeli wybierzemy jedno miejsce, w którym wszyscy będą fotografowani, to zdjęcia biznesowe będą spójne i będą tworzyć spójny wizerunek firmy.

  1. „Na jakim efekcie nam zależy i jakim dysponujemy budżetem?”

Kryterium ceny jest niestety często głównym a nawet jedynym kryterium przy wyborze fotografa do sesji korporacyjnych. Warto jednak zwrócić uwagę na to, jakie zdjęcia prezentuje jego portfolio, i wspólnie ustalić czy przy wymaganiach firmowych oraz wyznaczonym budżecie jest możliwe osiągnięcie tego samego efektu. Niedawno mieliśmy zapytanie dot. zorganizowanie sesji dla ponad 50 osób w 4 godziny. Oczywiście jest to możliwe, ale takie zdjęcia na pewno nie będą prezentować tej samej jakości jak przy sesji indywidualnej.

Alternatywą może być zniżka na sesje wykonywane w studiu u danego fotografa. Niezależnie od tego –  jeżeli potrzebujecie pomocy przy organizacji sesji korporacyjnej lub macie wątpliwości jak ją zorganizować – służymy pomocą. 🙂 Sami mamy doświadczenie w sfotografowaniu już kilkuset osób w trakcie sesji korporacyjnych – zarówno z makijażem, jak i bez. W naszym studiu, jak i w siedzibie klienta. Przy świetle naturalnym i przy oświetleniu studyjnym.

Aga