Jakie zdjęcie na LinkedIn?
Czy tego samego zdjęcia co na LinkedInie można użyć w CV? Dziś krótko o podstawowych rodzajach portretów jakie wykonujemy w trakcie sesji biznesowych.
Headshot – to chyba nasz ulubiony rodzaj portretu: bliskie zbliżenie twarzy. Najczęściej wykonywany jest poziomo, a twarz wypełnia większą część kadru. Świetnie sprawdza się zwłaszcza tam, gdzie zdjęcie może być widoczne jako miniatura: w komunikatorach intranetowych czy na LinkedIn. Taka forma jest też najlepsza przy wizerunkowych zdjęciach aktorskich (przykład poniżej).
Klasyczny portret biznesowy – najczęściej zdjęcie pionowe, obejmujące oprócz twarzy również klatkę piersiową. Ma uniwersalny format, świetnie sprawdzi się w CV, publikacji czy materiałach konferencyjnych.
Portret amerykański – zdjęcie robione mniej więcej do wysokości kolan. Doskonale nadaje się do stron „o nas” przedstawiających wygląd i sylwetki pracowników firm.
(Oczywiście powyższe zasady nie są sztywne i nie oznaczają, że na LinkedIn nie można wstawić portretu amerykańskiego, a do CV headshota.)
Oprócz tego robimy również zdjęcia z rozszerzonym tłem (przykład poniżej), które sprawdzają się doskonale w prezentacjach, jako element strony „o mnie” lub w CV, gdzie na przedłużeniu zdjęcia możemy umieścić dane kontaktowe.
W trakcie jednej sesji wykonujemy wszystkie rodzaje portretów byście mogli zdecydować, który podoba Wam się najbardziej. W razie problemów z wyborem zawsze służymy pomocą 🙂 .
A przykłady naszego biznesowego kadrowania zawsze możecie sprawdzić tu: http://monochromphoto.pl/. Śledźcie stronę, bo ciągle pojawiają się nowe zdjęcia 🙂 .
Do zobaczenia na sesji!
K.